EAT THE WHISTLE - BY HURRICANE STUDIOS Requirements ------------ - An Amiga with OS 3.0+ and at least 1MB of chip ram or a gfxboard. - Suggested: 2MB of chip, 1MB of fastram, HD and AGA or GfxBoard. Features -------- - System friendly. Run on any amiga, also on clones, in multitasking. - World cup, leagues, cups with real teams (with slightly modified names). - Spoken comment (in the CD-ROM version). - Works with gfx boards and also with AHI + sound cards. - Time synchronized, faster CPU get faster framerate but not faster gameplay. - Already implemented 0, 1 & 2 players mode, not yet ready but planned 3 & 4 players mode (via 4 joy adaptors or keyboard). - Control via Joystick, CD32 compatible joypads (on joypad the control is more advanced and very similar to the Playstation's ISSPro control) or two buttons joysticks. - Very intuitive control method with acceleration/deceleration. - More than 550 frames of animations for the player, 300 for the goalkeeper, 100 for the refree and a lot of other graphics. - 30 different fields, including muddy, frozen and wet (actually only one included in the demo version to contain the archive size). - Fouls, corners, throw-in with an intuitive control system. - Role playing. (You can play a match as the whole team or only as a player). - Very complex menu options. - Game Tactics and tactic editor. - Heading and other special shots with intuitive controls. - Team players (with individual stats) and team editor. - Arcade-like actions for "arcade mode" (powerups, bonuses... something like speedball II). - Replays (with load/save option). - A lot of stuff less intresting or that I don't remember at the moment :) Concept & Graphics: Daniele Caramaschi (danic@floating.com) Concept & Programming: Gabriele Greco (ggreco@iol.it) Marketing & Distribution: Epic Marketing (epic@swol.de) Richieste --------- - Un Amiga con OS 3.0+ e almeno 1MB di CHIP-RAM o una scheda video. - Suggeriti: 2MB di chip, 1MB di fastram, HD e AGA o scheda video. Caratteristiche --------------- - Compatibile con il sistema operativo. Gira su qualsiasi amiga, anche su cloni, in multitasking. - Coppa del Mondo, leghe, coppe con squadre vere (con i nomi leggermente modificati). - Commento parlato (nella versione su CD-ROM). - Lavora con schede grafiche e anche con AHI + scheda sonora. - Sincronizzato, con CPU più veloci genera più fotogrammi ma non velocizza il gioco. - Già implementati modalità per 0, 1 & 2 giocatori, non ancora pronto ma progettato il supporto per 3 & 4 (attraverso adattatori per 4 joystick o tastiera). - Controllo attraverso Joystick, joypads CD32 compatibili (su joypad il controllo è più avanzato e molto simile al controllo di ISSPro su Playstation) o joystick a 2 tasti. - Metodo di controllo molto intuitivo con accelerazione/decellerazione. - Più di 550 fotogrammi di animazione per il giocatore, 300 per il portiere, 100 per il refree e parecchia altra grafica. - 30 differenti terreni, inclusi torbido, congelato e umido (in effetti solo uno è incluso nella versione dimostrativa per contenere le dimensioni dell' archivio). - Falli, calci d'angolo, rimessa in gioco con un sistema di controllo intuitivo. - Gioco a ruolo. (Puoi giocare una partita come l'intera squadra o come un singolo giocatore). - Opzioni del menù molto complesse. - Tattiche di gioco e editore di tattica. - Colpi di testa e altri tiri speciali con controlli intuitivi. - Gioco di Squadra (con statistiche individuali) e editore di squadra. - Azioni tipo Arcade per "modalità arcade" (powerups, premi... qualcosa come speedball II). - Replay (con opzione di caricamento/salvaggio). - Parecchie cose meno interessanti che non ricordo al momento :) Concept & Grafica: Daniele Caramaschi (danic@floating.com) Concept & Programmazione: Gabriele Greco (ggreco@iol.it) Marketing & Distribuzione: Epic Marketing (epic@swol.de)